Kraje z długą tradycją

W przedszkolnej edukacji, takich jak państwa skandynawskie, Włochy, Belgia i Szwajcaria, normą jest podejście ukierunkowane na dziecko. Dziecięce zabawy i zainteresowania stanowią punkt wyjścia do rozmów, odgrywania przedstawień, opowiadania historii, obcowania z muzyką i sztuką. Dodatkowe, sterowane przez dorosłych zajęcia rozwijają umiejętności słuchania, rozumienia liczb itd., duży nacisk kładziony jest także na zabawy na świeżym powietrzu i poznawanie natury. Nauka czytania, pisania i rachowania rozpoczyna się dopiero w szkole podstawowej, do której idą sześcio- czy siedmiolatki. Natomiast w krajach tak konkurencyjnych, jak USA, Wielka Brytania czy Japonia, gdzie system edukacyjny kładzie główny nacisk na testy i podnoszenie poziomu piśmienności, niejednokrotnie od dzieci poniżej szóstego roku życia oczekuje się jak najśpieszniejszego rozpoczęcia nauki pisania, czytania i rachowania. Szczególnie widoczne jest to w Wielkiej Brytanii, gdzie wczesne rozpoczynanie nauki szkolnej ma długą tradycję historyczną i gdzie mimo wysiłków specjalistów dążących do zmiany programów nauczania dla najmłodszych na opierające się bardziej na zabawie, narodowa kultura wciąż preferuje wczesne rozpoczynanie formalnego nauczania*.

Witaj na portalu! Miło mi Cię gościć, mam nadzieje, że zostaniesz na dłużej. Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących wiedzy, nauki i edukacji. Blog to moja pasja dlatego prowadzę, go z pełną starannością. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: